PANNA COTTA KREMALI NARLI PASTA...HAYAL GÜCÜ SINIRLARINI ZORLAMACA...

pannacotta - pomegranate-The Easiest Chocolate Cake



Pastamda problem üstüne problem yaşadım..Keki pişti ki hangisi olacak diye kıvranma aşaması çok fenaydı  o ara krema için panna cotta seçtim ama süt yoktu sinirlendim onu hallettim derken dışı için sade krem şanti çıkarmaya kalktım aklınıza gelecek her türlü ürün varken sade krem şantinin bittğini farkettim..Ertesi güne kaldı aldım bu seferde süt kalmamış...

Düşünün 4 gündür bu pastayla uğraşıyorum baya birşey çıkmasını beklediniz değil mi? 





pannacotta - 
pomegranate-The Easiest Chocolate Cake 3







Pastada kullandığım kek  Organic And Chic adlı kitaptan..Adı en kolay çikolatalı kek..Gayet yumuşak dokulu pratik bir kek..Yumurta alerjisi olan veya light kekler tercih edenler için oldukça güzel..

Bu aralar sanki yarın bir cafe açacakmışım gibi her türlü isteği düşünerek güzel bir liste oluşturuyorum..Yumurtasız,light,glutensiz vs vs vs..Garip değil mi :) Yavaş yavaş paylaşacağım..


Neyse nerde kaldık..Heh kek tamam! Ara kreması ??? Annem çikolatalı olmasın der bizimkiler tam zıttı..Panna cotta paketi elimde 1 saat bakıştık..Daha sonra hiçbirşey yokmuş gibi kalktım yaptım soğuttum çırptım çok yoğun değildi bekledim kekin üzerine döktüm dolaba gönderdim..Birkaç saat sonra baktım tam kıvamında..





Süslemede ne yapsam diye düşünürken narların o muhteşem renkleri beni cezbetti..Yemeyi (evet yerken cezbetti :))) bırakıp süslemeye giriştim..Kakaolu krem şanti biraz kakao ve nar taneleri! 






pannacotta - 
pomegranate-The Easiest Chocolate Cake 4







Pasta servise hazır...

***Son dakka aileden olmayan 5 pasta sever tarafından yaklaşık 10 dakika içinde tüketildi,telefonda gönderdiğim pastamın tarifi istendi demek ki bu kek yağlı yumurtalı kek severleride yoldan çıkarabiliyormuş :))


PANNA COTTA KREMALI NARLI PASTA

Önce her pastada olduğu gibi bu pastadada bir gün önceden keki pişirdim.


En kolay çikolatalı kek (The Easiest Chocolate Cake)


2 cup soğuk su

2 teaspoon elma sirkesi

2/3 cup ayçiçek yağı

1 teaspoon vanilya aroması 

2 + 1/4 cup un 

2 cup şeker

1 cup dark kakao / koyu kakao/ acı kakao (kahve dünyasından)

2 teaspoon kabartma tozu


Kuru karışımları bir kapta karıştırın ve eleyin.Sıvı karışımlarıda bir kapta çırpın.Daha sonra bu iki karışımı yavaşça karıştırın.Sulu görünecek problem değil,korkmayın.

Altına yağlı kağıt serdiğiniz 20 cmlik veya 22 cmlik bir kalıba bu karışımı dökün. 180 derecede 40-50 dakika pişirin.Ardından 15 dakika kadarda tel ızgarada soğutun.

**Ben patlara ayırmakla uğraşmamak adına ~16 cmlik 2 kalıp kullandım üstünü traşladım ve fotoğrafta göreceğiniz kalınlıkta kekler elde ettim ve streç filme sarıp ertesi gün kullanmak üzere dolaba kaldırdım kullanmadan 30 dakika önce çıkarmanız kafi.Bu sayede kekinizin lezzetide oturacaktır.



Panna cotta için :


1 paket dr oetker panna cotta karışımı

100 ml krema

1,5 su bardağı süt 


Krema ve sütü sos tencerenize alın heryeri eşit kaynayınca (tüm yüzey aynı anda fokurdayacak) üstüne paketin içindeki karışımı dökün 2 dakika daha kaynatıp kenara alın.Çırpıcınızla ara ara kabuk tutmaması ve kolay soğuması için çırpın.Zamanla koyulaşacaktır. (tahmini 1 saat)


Pastayı oluşturalım!

Kek kalıbınıza kekinizin bir patını koyup üstüne muhallebiden hafif akıcı halde ki panna cottayı dökün.Diğer patı üstüne kapayın(merak etmeyin taşmayacak) ve buzdolabına kaldırın.2-3 saat sonra kalıbınızdan ayırdığınız kekinizin kremasının oturduğunu göreceksiniz.Dilerseniz 1 gecede bekletebilirsiniz.


Süsleyelim ve yiyelim!

3/4 su bardağı süt  + 1 paket çikolatalı/kakaolu krem şantiyi çırpın.Pastanızı önce yanlardan veya tepesinden olacak şekilde dikkatlice sıvayın.
Pastanızın tepesine 1 yemek kaşığı kakaoyu bir süzgeç ile eleyin.1 orta boy narın taneleri en üste ve diplerine narları serpiştirin.
Sevgilerimle..


gokche!