ÇİKOLATALI TRUF TART

truffle tart4




Saat 21.00..
Fotoğrafı yayınladıktan sonra geçen zamanda tekrar grip oldum ama diyeceğim bu değil..
Tv'de Gandhi var..Nedensiz gözlerim doluyor..
Kendime soruyorum ''Tüm sıkıntıya derde karşı dik durabiliyormuyum??''

Birileri için ''Ne idüğü belirsiz yarı çıplak!'' benim için dünyalar kadar değerli oluyor..
Sömürenleri ne kadarda kabullenmişiz ona kızıyorum bir taraftan..
Neredeyse Gandhi'yi hortlatacağız mezarından..

Merak etmeyin bir süre sonra bende unutuyorum herşeyi..Sıfırlıyor beynim kendimi..Bir nevi resetliyor işte..Sonra tekrar hatırlatıyorum ''Bak dünya neleri taşıdı bir dönem üzerinde!'' diye..

Uzun uzadıya konuşmayacağım sadece arada hatıralarımızı karıştıralım diyeceğim..
Hatırlatalım diyeceğim hem kendimize hem çevremize..Ama özelliklede çocuklarımıza..





truffletart2



ÇİKOLATALI TRUF TART

 
70 classic chocolate recipes adlı kitapçıktan alınmıştır.




Minik bir not: Ben kullandığım çikolatanın içine antep fıstığı koymuştum yaklaşık 2-3 yemek kaşığı kadar,yüzeyindeki pütürlenmeler bundan kaynaklandı normalde pürüzsüz oluyor.

Tart tabanı : 

1 cup un 

1/3 cup kakao

1/4 cup inceltilmiş toz şeker*

1/2 tsp tuz

1 yumurta sarısı

115 gr tuzsuz tereyağ küçük küplere bölünmüş

1-2 tbsp buzlu su

Truffle harcı :

350 ml krema

350 gr bitter küvertür

50 gr tereyağ


Süsleme için : file antep fıstığı


*Toz şekerinizi 5-10 saniye kısa aralıklarla ısıtmadan rondoda çektirin.


Tart tabanı:

Rondo haznesine kakao,un,tuz ve şekeri eleyin.Tereyağınıda ekleyip birkaç saniye çalıştırın.
Ardından yumurta sarısını ekleyin ve rondoyu çalıştırın.En son soğuk suyu azar azar ekleyerek hamuru toparlayın.

Hamura sadece yuvarlayacak kadar temas edip bir yağlı kağıda / streç filme sarıp min.1-2 saat buzdolabında bekletin.

23 cm'lik bir kalıbı dilerseniz yağlayığ unlayın .Yağlı kağıt arasında hamuru 28 cm kadar açın.Kalıbınıza yerleştirin.Üzerine yağlı kağıt serip seramik ağırlıklarınızı/ağırlık yapacak kuru gıdanızı koyup 180 derecede 5-7 dakika pişirin.Ardından ağırlıkları kaldırıp tekrar 5-7 dakika daha pişirin.Soğumaya bırakın.


Truffle harcı : 

Kremayı kaynamayacak şekilde ısıtın.Bir başka kapta kıydığınız çikolataların ve tereyağın üstüne kremayı ekleyin.Karışım ılındığında soğumuş tart tabanınıza bu karışımı dökün ve min. 2-3 saat buzdolabında soğutun.



Sevgiler..


gokche!