KUSURSUZ ÇİKOLATALI KEK


Evet unutun ! 

Odaklandığınız tek şey bu muhteşem kek olsun..

Daha az yağlı,daha az yumurtalı daha az malzemeli ama en mükemmel keki oluşturmak her bayanın hayalidir değil mi ??? { Tamam tek hayalimiz bu değil ama yazı içeriğini bozmayalım :) }

Örneğin piştiğinde mis gibi koksun, nemli dokusuyla herkesi bir dilim daha diye yalvartsın {kim kek için yalvarırsa artık bulun birini :)},ben gibi kakaoyu haddinden fazla seven birini bile görüntü ve tadıyla tatmin etsin..

Uzattım değil mi ?

Durum şudur : hayalinizde ki kekte aradığınız herşeye, en güzel cevabı verecek lezzetle karşı karşıyasınız..

Abartmıyorum!

Sakin olun, derin nefes alın ve keki yapmak için usulca mutfağa geçin..










KUSURSUZ ÇİKOLATALI KEK


Tarif Hersey's 'in sitesinden..


2 yumurta

2 cup şeker

1 cup kaynar su 

1 cup süt

1/2 cup sıvı yağ

1+ 3/4 cup un

3/4 cup dark-koyu kakao (Muhakkak Altınmarka Dark Kakao)

1.5 tsp karbonat

1.5 tsp kabartma tozu

1 tsp tuz 

2 tsp vanilya ekstrası


**Püf! : Kakao seçiminiz direkt olarak bu kekin tadını etkileyecektir.Çünkü olay bu kekte tabir-i caizse kakaoda bitiyor.Özellikle markayı belirttim ki ben devamlı bu markayı kullanıyorum ve çok memnunum.Aldığım sonuçlara göre yaptıklarımda kakaoyu hissetmemi sağladığını söyleyebilirim.Ayrıca keki ertesi gün kullanmanız her kekte olduğu gibi bu kektede lezzet ve nemlilik farklılığı yaratıyor.



Kuru malzemeleri bir tarafta ıslak malzemeleri bir tarafta çırpın.Birbirine karıştırın ve düşük hızda 2 dakika kadar çırpın.

Yağladığınız kalıplarınıza harcı paylaştırın.Ben yaklaşık daha kalın patlar için 16-18 cmlik 2 kalıpta pişirip onlarıda ikiye böldüm.Tarifte 2 adet 20 cmlik kalıp belirtilmiş ve patlara ayırmadan kullanılmıi tercih sizin..

180 derecede 30-35 dakika pişirin..




cappucino_herseyss








Bu aşamadan sonra ben pasta yapmaya koyuldum..

Dışı için : 2 poşet (bir kutu) krem şanti + 1,5 su bardağı süt

İçi için :  1 paket cappucinolu cremole + 2.5 su bardağı süt


Kekleri pişirdikten ertesi günü iki pata ayırın.Aralarına cremolelerden sürün,en sonunda çırpıp soğuttuğunuz kremşantiyle sıvayın.

Sıvama konusunda püf : Pastanızı bir kez sıvadıktan sonra artan krem şantiyle beraber buzdolabına kaldırıp min. 25 dakika bekletip tekrar çıkarıp sıvarsanız daha mükemmel sonuçlar elde edersiniz.


Üzeri için : 50 gr sütlü çikolatayı benmari usülü eritin,1.5 yemek kaşığı sütü ekleyip iyice karıştırın.Bir kenara alıp ılıtın.Sıcakken dökerseniz krem şantiyi eritir.Ilındıktan sonra üzerinde bir kaşık yardımıyla dilediğiniz şekilde çizgiler oluşturun.

Pastanızı buzdolabına kaldırın ve üst süslemesi iyice donduktan sonra servise çıkarın..



Haftaya çikolatalı başladık bakalım devamı nasıl gelecek ? :)


Sevgiler..


gokche!