4.GÜN : ÇİKOLATAYA HAZIRIZ! / ADIM ADIM PAVLOVA


Ramazanda en çok dikkat edilmesi gerekende yenilenlerin ağır ya da hafif oluşu..Herşeyi yiyebiliyor musunuz bu sıcakta bilmiyorum ama zeytinyağlılar taze meyve suları ve karpuzdan başka soframıza birşey almıyoruz biz..Çok etçil bireylerimiz içinde köfteyle durumu kurtatıyoruz :)

Çikolatada ağır olur diye düşünüp ilk birkaç günün sarhoşluğunu atamayan bünyeler için  kenara aldıklarımdan..Malesef fırınım bana şaka yapacak yanlış zamanı bulduğu için arşivdeki haliyle bloga ekleniyor..Sadece reçeteyi size arz etmek için midelerimizin çikolataya hazır hale gelmesini bekledim :)

Buzluktaki yumurta aklarının {Evet hep koyun diyorum sonunda kullanacağınız bir reçete yazıyorum,siz stoklamaya devam edin kesinlikle israf etmeyin.Elimde birkaç tarif daha var.} kullanım alanı çok ama beni çarpan Nigella Lawson'ın bu pavlovayı frambuazlarla süsleyip kremayla servis etmesiydi...

Bendeki hali çilekli oldu malum Osmanl çileği pazarlarda şu sıralar..Bu haliylede enfesti lakin tavsiyem çilekten çok ekşi bir çeşit kırmızı meyve ile süslemeniz..Mesela böğürtlen,frambuaz,vişne,nar,yabanmersini oldukça iyi bir seçim olabilir..







chocolate pavlova






Pavlova, Rus balerin -dansçı Anna Pavlova şerefine sık ziyarete gittiği Avustralya ve Yeni Zelanda'da yapılmış..O günden beridir sık sık kutlama yemeklerinde bol krema ve meyveleyle servis edilir olmuş..

Tarif çok kolay mısır nişastası,sirke,şeker ve bol bol yumurta akı..Bu tarifteki nişasta yerine kakao kullanılıp aynı dokuyu sağlamış Nigella..



ÇİKOLATALI PAVLOVA 


Tarif Nigella Lawson'ın sitesinden


6 iri yumurta akı {Keskinoğlu Large boy}

300 gr rondoda çektirilmiş toz şeker

1 tsp / çay kaşığı balsamik sirke

3 tbsp / yemek kaşığı elenmiş kakao {altınmarka dark}

50 gr iyi doğranmış bitter çikolata


Üzerine: 

500 ml  süt kremayı katılaşana kada çırpın

500 gr dilediğiniz bir çeşit meyve

2-3 tbsp / yemek kaşığı kırpık çikolata




Fırınınızı 180 derecede ısıtmaya başlayın.Yumurta sarısı karışmamış yumurta aklarını temiz ve kuru cam kaseye aktarın.Önce orta devirde sonra yüksek devirde aklarınız kabarana kadar çırpın.Birer yemek kaşığı şekeri ekleyerek parlak ve kabı ters çevirdiğinizde akmayacak şekilde hale gelene kadar çırpın.
Çikolata ve kakaoyu ekleyip akları söndürmeyecek şekilde bir spatula ile en dıştan içe doğru karıştırın.Yağlı kağıda 23 cmlik bir daire çizip içine bu karışımı dökün.Fırın ısısını 150 dereceye düşürüp 1-1.5 saat pişirin.Piştiğinde gevrek bi görüntüsü olacaktır fırının kapağını aralayıp soğuması için bekleyin aksi takdirde çökecektir.Soğuduğunda çırptığınız kremayı ve meyveyi ekleyip servis edin.Eğer hemen servis etmeyecekseniz krema ve meyveyi bekletin aksi takdirde ağırlığına dayanamayıp içe çökme yapabilir..


Her çatalda bol çikolatalı marshmallow yer gibi hissedebilirsiniz :) 






chocolate pavlova_1









Böğürtlenli donmuş yoğurt kıvamına adım adım koştuğu için ileriki günlerde bloga uğrayacak öncesinde Dorie Greenspan'dan kırmızı meyveli süpriz pasta{Berry Suprise Cake} var.. Korkmayın yaza uygun hafif bir pasta olacak :)



Sevgilerimle..


gokche!