6.GÜN : ATIŞTIRMALIK YAPMALI..


with strawberry






"Atıştırmalık diye buna derim! "

Bu cümle Dünyanın En güzel Kurabiyeleri kitabındaki sayfaları ezbere aldığım bir anda çıktı..Benim için atıştırmalık roches,buzlu badem,antep ezmesi {antepli arkadaşlar doğalını bulabileceğimiz bir yer biliyor musunuz aldıklarımdan şüpheliyimde????} türü yiyeceklerdir ..Hani özlü kıvamlı yedin mi bir daha demeyi durduramayacağın cinsten..Hatta gece seni uyandırıp beynine "Git,al,ye!" dedirtecek cinsten..
.
Tamda o aşamda devreye bu atıştırmalıklar girdi..Yiyin yedirin diyorum sonra gelir yorumlarız olur mu ?

Başlıyoruz :




ÇİKOLATALI,ÇEREZLİ BAR





crustcrust final






Tabanı yapmakla başlayalım :


250 gr yulaflı biskuvi

115 gr tereyağ erimiş ılınmış


Biskuvileri rondoda toz hale geitirp üzerine tereyağını ekleyin.Büyük boy borcama yağlı kağıt serin ve bu karışımı bir bardak/cup yardımıyla tabana yayın. 






sweetened condensed milk sanck 2sweetened condensed milk _fillsweetened condensed milk snack







Tabanın üzerine :


150 gr / 1 su bardağı damla çikolata

200 gr karışık  çerez {Misal : ceviz,fındık,antep fıstığı,badem.Ben macadamia,fındık,hindistan cevizi kullandım}

200 ml / 1 su bardağı tatlandırılmış süt {sweetened condensed milk}*


*Ben Güney Afrika'daki arkadaşımın getirdiği Nestle marka tatlandırılmış süt kullandım.Ama yakın zamanda bir sanal markette Markomilk adlı bir marka eklendi,onuda başka bir reçetede kullandım.Nestle'ye oranla daha sıvı ve daha az şekerli.
Bu tarifte denemedim ama sonucu etkileyeceğini düşünmüyorum,sıvılığından dolayı belki biraz daha fırında kalması gerekebilir.


Tabanın üstüne önce çikolatayı ardından çerezi sonrada sütü gezdirin.Süt kendi  yolunu bulup tüm tepsiyi kaplayacaktır dışardan müdahaleye gerek yok.






finished






Ön ısıtmalı fırında 180 derecede yaklaşık 25 dakika pişirin.Tepside 15 dakika kadar soğutup ardından tel ızgara üzerine alıp iyice soğutun.Soğudukça katılaşacak ve kesmesi kolay olacaktır.Dilediğiniz biçimde kesip ki ben bu aşamada mini kalp kalıp kullandım ve çırpılmış krema -çilek ikilisiyle süsledim servis edin..







with whipped cream







Ertesi günü için tahminlerinizi alalım bakalım kim tutturacak ? :)



Sevgilerimle..


gokche!