HİNDİSTAN CEVİZLİ KARTOPU VE TEK BİR KAPTA ÇİKOLATALI CUPCAKE



coconut bon bon


Kısa özet arasında hindistan cevizli toplarla, tek bir kapta en kolay cupcake yapıldı..Tadına bakıldı..Karar verildi leziz ama cupcake hafiflik konusunda bir adım önde..

Hindistan cevizli topları nette kartopu vs diye bulmak mümkün ben bir velim getirdiğinde(geçen sene) tatmış,tarifi almış sonrasında yapacağım diye listeme eklemiştim..Nasip bu haftayaymış..

Eğer bir hindistan cevizi severseniz muhakak deneyin yok dayanamam diyorsanız sizi cupcake tarifine alalım..  



coconut bon bon




HİNDİSTAN CEVİZLİ KARTOPU 

1 su bardağı süt kreması 

1 su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı süt tozu

4 su bardağı hindistan cevizi (dışı için ayrıca kullanılacak)

Dışı için ; hindistan cevizi veya beyaz kırpık çikolata

Tüm malzemeleri karıştırıp buzdolabında en az 1 saat soğutun.Ardından çıkarıp cevizden biraz daha küçük toplar yapıp ya hindistan cevizine ya da benim yaptığım gibi çikolataya bulayın.


c.c.one bowl


Bir cupcake tarifiki nemli ve tek bir kapta karıştır pişir durumunda..Öyle ki üzerine sürdüğüm nutellayla enfes bir uyum içinde..Katı yağ içermemesi yoğun kakaolu dokusu büyük bir artı..Hmm bu arada yoğun kakaolu tadları sevmiyorsanız ilginizi çekmeyebilir..


TEK BİR KAPTA ÇİKOLATALI CUPCAKE

Tarif  M.S.'dan

3/4 cup kakao(ben dark kakao kullandım) 

1.5 cup un 

1.5 cup şeker

1.5 teaspoon karbonat

3/4 teaspoon kabartma tozu

3/4 teaspoon tuz

2 large boy yumurta

3/4 cup buttermilk 

3/4 cup kaynar su 

3 tablespoon sıvı yağ

1 teaspoon vanilya aroması

Kuru malzemeleri(un,tuz,kabartma tozu,karbonat,kakao,şeker) bir kaba eleyin.Üzerine tüm kalan malzemeleri ekleyip 3 dakika boyunca çırpın.Karışım homojenize olduğunda 18-24 adet muffin kalıbınızı hazırlayıp(ben silikon kalıplarla yaptım) herbirinin 2/3'ü dolacak şekilde harcınızı pay edin, ön ısıtmalı 180 derece fırına atın yaklaşık 15-20 dakika pişirin.
Üzeri için; soğuduğunda nutella ve renkli sprinkle işinizi görecektir.


Hedefte doğum günü pastası ve yanına "bir şeyler daha" yazmak var..O bir şeylere  karar vermem gecikmesin diye dualardayım..


Sevgilerimle..

İyi pazarlar..


gokche!