ÇİKOLATALI ÇİLEKLİ HİNDİSTAN CEVİZİ KREMALI VEGAN PASTA

Vegan chocolate strawberrt cake with whipped coconut cream



Bazı tarifleri okurken en basit formda nasıl yaparım diye düşünüyorum. Hani keki pişir, 
sandiviç misali krema ve meyveyle buluştur ve Allah aşkına sıvama kısmına girme :)

Hatta bonus yap! Vegan olsun! :) 


Yalnız ilk yaptığımda benim keklerim haddinden fazla kabardı kalıbı küçük kullanmışım lakin fotoğladım,fakat ikinci yaptığımda bir miktar daha ince kek elde ettim doğru kalıp sağolsun. Fotoğrafta ki yanlış kalıp :)

Böyle böyle düşünürken el altında ki çilekleri ve kremayı çikolatalı kekle harmanladım. Çilekleri hala tezgahlarda görüyorken deneyebilirsiniz diye düşünüyorum. İnce bir dilim çilekli çikolatalı pasta kahveyle beraber güzel gidiyor :)




Vegan chocolate strawberrt cake with whipped coconut cream


ÇİKOLATALI ÇİLEKLİ HİNDİSTAN CEVİZİ KREMALI VEGAN PASTA



Kek için :

Tarif JTB


2 cup + 4 tbsp un

1/2 cup kakao

1+1/2  cup şeker

1 tsp karbonat

1/2 tsp kabartma tozu

1 tsp tuz

1 cup sıcak kahve

1/2 cup + 2 tbsp sıvı yağ

Kuru malzemeleri bir kapta,ıslak malzemeleri başka bir kapta karıştırın.Ardından birbirleriyle buluşturup homojenize olana dek çırpın,yüksek devire gerek yok çabuk karışacaktır.İki adet 22 cmlik yağlayıp unladığınız kalıba karışımı pay edin. Ön ısıtmalı 180 derece fırında 18-22 dakika pişirin.

Krema için :

1 kutu bir gece önceden dolaba kaldırdığınız ve soğuk kullanacağımız  konserve hindistan cevizi sütü (400 ml)

1/4 cup pudra şekeri (damak tadınıza göre arttırabilirsiniz)

Takdir edersiniz ki hindistan cevizi sütü dendiğine göre süt kısmı konservede bırakılacak. Bir gece beklettiğinizde kremamsı yağlı kısmı üste toplanacaktır bunu çırpma kabınıza alın,sütü dipte kalacak bunu inek sütünü kullandığınız her yerde kullanabilirsiniz. Süt kreması kadar olmayacaktır o kadar kabarmayacaktır belki ama veganlar için harika bir krema fırsatı olduğunu düşünüyorum üstelik hindistan cevizi aroması bonusu :) Kremanızı yüksek devirde katılaşana kadar çırpın en son aşama şekeri ekleyin son bir kez çırpın.

Birleştirirken :

Kekin bir patını servis tabağınıza alın kremanın yarısını üzerine sürüp dilediğinizce çilek yerleştirin kenarları bir parmak kalınlığında boş kalsın kalan kremadan birkaç kaşık çileklerin üzerine sürün.Kalan patı üzerine kapayıp kalan krema ve çilekle süsleyin.



Belki de vegan okuyucu bu posttan sonra kalan sütten kahvesini yapar bir dilim kekinden alır beni çokça yad eder! :)


Sevgilerimle..

gokche!