KOLAY ÇİKOLATALI MUFFİN VE MARTHA'NIN GANAŞLI TARTI

Untitled




Hayatımda ilk defa blogla ilgili bir hata yaptım. Verdiğim tarifle fotoğraf farklı :/ Ve utanarak söylüyorum ki (sanırım yirmilik diş çekildikten sonra tarif paylaşmamanız gerek aşırı ağrı kesici beyni durdurabiliyormuş) bir önce ki posta yanlış fotoğrafı yüklemişim!

Cupcakeler ararda yapılınca tarifler karışmış olmalı :( Özür dileyerek hem fotoğrafı hem fotoğrafın ait olduğu cupcakeleri paylaşmak istedim bittabi önce ki tarifin fotoğraflarını ekledim. Birde özre uygun Martha Stewart'ın çok zaman önce yaptığım ganajlı tartı..

Ben hala bu şapşallığı nasıl yaptığımı düşünedurayım, siz reçeteleri inceleyedurun..


Nigella Lawson tariflerini seviyorum pratik , oyalamadan tak diye istediğim kıvamda tek sorunu çok tatlı oluşu! Tabi ki bu ifade tamamen benim damak zevkimden kaynaklanıyor..

Bence bu tarifte hiç bir şey eksik değil.. Tatlı oranında oynayacaksanız çikolata miktarını arttırın daha çok çikolata daha güzel kek demek :) Haliyle cupcake bol çikolatalı ve yoğun. Kesinlikle sabah reçel ve bir kupa çayla güzel bir kahvaltı ettiriyor.



Untitled



KOLAY ÇİKOLATALI MUFFİN

Tarif Nigella Lawson

1+3/4 cup un

1+1/2 cup şeker

2 tsp kabartma tozu

1/2 tsp karbonat

2 tbsp kakao

3/4 cup iri kıyılmış çikolata ve ekstra biraz daha

1/3 cup sıvı yağ

1 cup süt

1 large yumurta




Untitled


Kuru malzemeleri bir tarafta ıslak malzemeleri bir tarafta çırpın. İki karışımı homojenize olana dek çırpıp 12 adet muffin kalıbının 2/3'ü dolacak şekilde doldurun. Ekstra çikolatalardan üzerine serpin. Ön ısıtmalı 180 derece fırında 18-20 dakika pişirin.








Martha Stewart'ın tariflerini kurcalarken bulduğum ilk blog yazmaya başladığımda yaptığım bir tart kendisi.. Klasörün içinde yıllanmış desem yeridir. Süslü bir tabak ve inci şekerlemeyle servis ettiğimde misafirlerin gözlerini almış sonra tekrar yapıp 3 kızçeyi sevindirmek istemiştim. Anılarıda hafızam klasörlemiş olmalı ki bilgisayarda fotoğrafları bulduğumda paylaşmak istedim. Kıyır kıyır tart hamurunun içi saf çikolata ile dolu. Bir nevi truffle gibi bir harç. Tatlı seven çok kişi için az bir miktar olabilir :)




Untitled


MARTHA'NIN GANAŞLI TARTI 

Tarif Martha Stewart

Tart hamuru için :

1+1/4 cup un

3 tbsp file badem 

90 gr tereyağ soğuk küp küp doğranmış halde

6 tbsp şeker 

Bir çimdik tuz

Krema için :

340 gr bitter çikolata 

1+1/4 cup krema


Tart malzemelerinin hepsini rondoya atın ve ekmek kırıntısı görüntüsü alana kadar çekin. 23 cmlik tart kalıbınıza bu kırıntı halde döküp kalıbınızın şeklini almasını sağlamak adına tereyağ erimeden kalıbınıza hamuru yerleştirin.Bunun için bir bardağın tabanını kullanabilirsiniz. 

Ön ısıtmalı 180 derece fırında tart hamurunuzu 20 dakika pişirin, ardından tamamen soğuması için tezgaha alın.

Kremayı kaynatmadan ısıtın ve iri kıydığınız çikolatalara katın. Oda ısısına gelene dek bir kaşık yardımıyla karıştırın hızlı yapmayın ki hava dolmasın. Tamamen soğuyan tartınızın üzerine oda ısısında ki ganajı yayın hafifçe tezgaha vurun (ben yapmadığım daha doğrusu o zamanlar bunu bilmediğim için hava kabarcıkları kalmış) ve en az 2 saat buzdolabında bekletip servis edin. 


Özrüm kabul oldu mu ? :)

Sevgilerimle..

gokche!