UNSUZ,ŞEKERSİZ VE YAĞSIZ MİNİ ÇİKOLATALI MUFFİN

Untitled




Bu muffinleri ilk gördüğümde bu tutmaz, ne biçim reçete, içerik ofsayt gibi yüz tane bahane bulmuş ve daha sonra yaparım diye tam tamına 2 sene bekletmiştim. Yani yayınlandığından beridir reçeteyi sallıyorum :)

Ama yaptığımı reçeteyi bir kez denedikten sonra dört beş tepsi daha eklenince hatamın farkına vardım. 

Unsuz,şekersiz ve yağsız kısmı size lezzetsiz bir reçete izlenimi vermesin. Zira ben ne zaman böyle bir tarife el atsam çöpe gitti. Ama bu tarifte yağı yer fıstığı ezmesi,nemliliği muz veriyor. Şeker ihtiyacını bal veya agave şurubu karşılıyor. Daha çok tatlı bir kek değilde nemli bitter tadında mini kekler elde ediyorsunuz.

Bir diğer artısı ise blendır ile yapılabilmesi. Evet mikser yerine blendır kabınızda bir dakika içinde hazırlanıyor :)

Türk kahvesinin yanında servis edebilir ya da spor sonrası artan şeker ihityacını bu keklerle karşılayabilirsiniz.Bu arada özel diyetleri olanlar için (gluten hastaları gibi) bir reçete daha ekleyebildim bloga! :)




UNSUZ,ŞEKERSİZ VE YAĞSIZ MİNİ ÇİKOLATALI MUFFİN

Tarif Averie


1 orta boy olgun muz 

1 yumurta 

1/3 cup kakao

1/2 cup yer fıstığı ezmesi

3 tbsp bal veya agave şurubu

1/4 tsp karbonat

Bir çimdik tuz

1/2 cup kadar iri kıyılmış bitter çikolata


Blendır kabınıza çikolata harici tüm malzemeleri koyun ve bir dakika çalıştırın. Mini muffin kalıplarınıza 3/4 ' ü dolacak şekilde harcı paylaştırın. Çikolataları muffin kalıplarınıza pay edin. Ön ısıtmalı 200 derece fırında 8-12 dakika pişirin. Çabuk pişiyor dikkat edin.

Soğuduktan sonra kalıplardan çıkarın mümkünse dondurma ile tüketin :)




Untitled





Bu reçeteleri arttırmaya gidiyorum bana şans dileyin! :)


Sevgilerimle..

gokche!