GLUTENSİZ ÇİKOLATALI KURABİYE

Untitled

Bloga özel diyetler adıyla bir etiket ekledim. Bayadır var aslında ama bahsetmek istiyorum biraz.

Hayatın hiç bir alanında garantimiz yok. Bedenen ve ruhen her an tökezleyebiliyoruz. Bazılarımız sonradan bazılarımız doğuştan özel farklılıklarla doğuyor.

Yemek blogunuz varsa bu özel durumlara değinmeye çalışıyoruz çoğumuz. Ne derece başarılıyız bilmiyorum lakin gluten,çölyak,vegan,vejeteryan vs tarzı beslenme veya özel durumlar için tarifler bulmaya çalışıyoruz.

Kendi adıma çok yoğun eklemeler yapamıyorum belki ama aklımın bir yanında sürekli ayda birde olsa eklemeler yapmak istediğim bir listem var.


Untitled



Bu listeden bir tarif paylaşacağım bugün. Açıkçası özel diyetlerin reçetelerinde genellikle normal reçetelerin dokusunu yakalamaya çalışıyorum. Yani kendim yiyebiliyorsam paylaşıyorum zira bir ton tarif var ama damağa uygun olmayan ama sırf diyete uygun diye paylaşmak bana haksızlık olarak geliyor,tadını beğenmediğim bir şeyi size sunmak ise biraz yalancılık :)

Neyse.

Bu kurabiyeler badem sevmeyenler diğer kuruyemiş unlarıyla deneyebilir. Ekstradan iri kıyılmış kuruyemiş ekleyebilir. Reçete oldukça esnek. Ama sonucunda kıtır ama her ısırışta çikolata bulaşan bir kurabiye elde etme garantili.



GLUTENSİZ ÇİKOLATALI KURABİYE

Tarif Christina Lane


60 gr tereyağ eritilmiş ılınmış

1/4 cup + 1tbsp  şeker 

1 large yumurta sarısı

1/4 tsp tuz

1/4 tsp kabartma tozu

3/4 cup badem unu

1/3 cup kakao

1/3 cup iri kıyılmış çikolata 


Tereyağ,şeker ve yumurtayı çırpın. Ardından çikolata hariç tüm malzemeleri ekleyip karıştırın.En son çikolataları ekleyip cevizden daha küçük toplar yapın ve hazırladığınız tepsiye kurabiyelerinizi dizin, üzerlerine hafifçe bastırın dilerseniz ekstra çikolata ekleyebilirsiniz.

190 derece ön ısıtmalı fırında 11-12 dakika pişirin, ilk çıktıklarında yumuşak olacaklar oda ısısında soğutup kıtırlaşmasını bekleyin.



Untitled





En güzel servis önerisi : dondurma ile sandiviç yapmak! :)


Sevgilerimle...


gokche!